Ułatwienia dostępu

Kompresor audio to urządzenie lub efekt audio, który służy do zmniejszania zakresu dynamicznego sygnału dźwiękowego. Zakres dynamiczny to różnica między najniższym a najwyższym poziomem dźwięku w sygnale audio.

Kiedy sygnał audio ma duży zakres dynamiczny, na przykład gdy istnieje znaczna różnica między głośnymi i cichymi fragmentami nagrania, kompresor może być używany do ściskania wysokich poziomów dźwięku, tak aby były bardziej zbliżone do poziomów niskich. W ten sposób urządzenie to pomaga utrzymać równomierne poziomy dźwięku i unikać niepożądanej distorsji lub szumów.

Dodatkowo, kompresor może być stosowany do zmiany charakterystyki dźwięku w sygnale audio. Na przykład, poprzez regulację parametrów takich jak stosunek kompresji, próg (threshold) i czas ataku (attack) oraz zwolnienia (release), kompresor może generować subtelne lub ekstremalne efekty kompresji, które mogą być wykorzystane w celach artystycznych w produkcji dźwięku.

Kompresory audio znajdują szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach, takich jak nagrywanie muzyki, produkcja filmowa, radiowe nadawanie i nawet w ustawieniach dźwięku na żywo.

WłaściwośćOpisDomyślny
Stosunek Stopień kompresji lub redukcji wzmocnienia, który ma zostać zastosowany do sygnału powyżej progu. Na przykład 2:1 będzie słabą kompresją (przekłada się to na poziom dźwięku o 6 dB powyżej progu, który po kompresji będzie o 3 dB wyższy), podczas gdy 6:1 będzie znacznie silniejszą kompresją 10.00:1
Próg Gdy sygnał osiągnie ten poziom, kompresor zacznie stosować kompresję z ustawionym współczynnikiem. Gdy poziomy są poniżej progu, stosunek wynosi 1:1, co oznacza brak redukcji wzmocnienia -18,00 dB
Atak Jak szybko (w milisekundach) chcesz, aby kompresor osiągnął pełną redukcję wzmocnienia, gdy poziomy przekraczają próg 6 ms
Uwolnienie Jak szybko (w milisekundach) chcesz, aby kompresor powrócił do zerowej redukcji wzmocnienia, gdy poziomy spadną poniżej progu 60 ms
Wzmocnienie wyjściowe Kiedy kompresujesz sygnał, zwykle staje się on cichszy, co zmniejsza średni poziom. Zastosowanie wzmocnienia wyjściowego przywraca średni poziom źródła, co może pomóc poprawić jego obecność w stosunku do innych źródeł dźwięku 0,00 dB
Źródło Sidechain/Ducking Gdy kompresor zostanie umieszczony na wyjściowym źródle dźwięku, takim jak komputer stacjonarny, Sidechain może wykorzystać sygnał wejściowy ze źródła mikrofonu/aux w celu zmniejszenia głośności źródła wyjściowego Nic

Kompresja/wyciszanie łańcucha bocznego
Kompresja Sidechain, znana również jako Ducking, może zostać wykorzystana, aby zwolnić miejsce dla Twojego głosu podczas mówienia ponad muzyką i grami, obniżając dźwięk na pulpicie podczas mówienia.

Na początek zalecane są następujące ustawienia kompresji łańcucha bocznego. Dostosuj próg, aby kontrolować siłę wyciszenia, kontrolę ataku/odpuszczenia, jak szybko zmienia się głośność.

  • Stosunek: 32:1
  • Próg: -36dB
  • Atak: 100 ms (jak szybko zaniknie dźwięk)
  • Zwolnienie: 600 ms (jak szybko dźwięk powróci do pełnej głośności)
  • Wzmocnienie wyjściowe: 0dB (nie stosujesz wzmocnienia wyjściowego podczas korzystania z kompresji Sidechain)
  • Źródło sidechain/ducking: mikrofon

separator

Pliki Cookies

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z mojej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie możecie dokonać zmiany ustawień w swoich przeglądarkach.

Więcej informacji